CHARAKTERISTIKA MATEŘSKÉ ŠKOLY

Jak to bylo pohádko? Dozvíte se zakrátko.

V Trnavě je školička a vůbec není maličká.

Zvědaví jste? Vstupte dále, teď už pozor, začínáme........

 

Areál mateřské školy se nachází v krásném pohádkovém prostředí Vizovických vrchů, v samém srdci Valašska. Je obklopen bohatou zelení a v bezprostřední blízkosti budovy protéká potok Trnávka. Nedaleko se nachází rodinné domky, základní škola s víceúčelovým hřištěm a místní park. Budova mateřské školy je dvoupodlažní a byla uvedena do provozu v roce 1980. Od té doby prošla budova rozsáhlou rekonstrukcí (zateplení budovy, nová střecha, kde byly obcí vybudovány podkrovní byty, plastová okna). Kapacita mateřské školy je 60 dětí, které jsou rozděleny do dvou smíšených tříd. Součástí MŠ je také školní jídelna, která zajišťuje stravování dětí a zaměstnanců.

 

Náš trvalý a dlouhodobý cíl úzce spolupracovat s rodinou,se nám daří naplňovat. Rodiče dětí nás stále překvapují svým přístupem ke všemu, co se ve školce děje, svojí ochotou pomoci, svojí skromností, vděčností a pracovitostí. To se odráží při výchovně-vzdělávací práci s dětmi, při řešení individuálních výchovných situací a při společných akcích. Rodičům co nejvíce přiblížujeme život ve školce, umožńujeme jim zapojit se do dění a to formou společných tvoření, dopoledním hraním pro každého, zapojením rodičů do organizace výchovně-vzdělávacího procesu. Rodiče projevili zájem o organizaci dalších výletů a exkurzí, zvýšený zájem o tyto aktivity budeme akceptovat a rádi se necháme inspirovat zajímavými náměty, které obohatí výchovně-vzdělávací práci s dětmi a dále prohloubí již vybudované vztahy s rodičovskou veřejností.

 

 

 

CHARAKTERISTIKA ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU

,,Pohádkový svět aneb jak to bylo pohádko?"

Převážná většina dětí bydlí na vesnici, tudíž žijí a vyrůstají v přírodě a v sounáležitosti s přírodou. Vize naší mateřské školy vychází z environmentální výchovy - citlivý přístup k lidem, zvířatům a všemu živému, co nás obklopuje. Hlásíme se k filozofii podpory zdraví ve škole, neboť zdraví není pouze nepřítomnost nemoci, ale úzce souvisí se subjektivním pocitem životní pohody, souladu a harmonie.

Osobnostně orientovaná výchova zaměřená na ekologické aktivity a podporu zdraví je základem našeho školního vzdělávacího programu.

Celý školní rok je motivován nejrůznějšími pohádkami, které nám pomáhají dosáhnout hlavních cílů ŠVP:

 

  • Rozvíjet osobnost každého dítěte s ohledem na jeho možnosti a individuální potřeby v úzké spolupráci s rodinou

  • Cestou přirozené výchovy a vzdělávání, na základě interakce s okolím a vlastním prožitkem podporovat u dětí duševní pohodu, rozvíjet intelekt, poznávací funkce a procesy, city, vůli, fantazii, představivost

  • Na základě environmentálního vzdělávání prostřednictvím prožitku, aktivit a činností vést děti ke správnému vztahu k přírodě, ke zdravému životnímu stylu, vytvářet povědomí o okolním světě a o vlivu člověka na životní prostředí

  • Poskytnout speciální pedagogickou péči dětem s přiznanými podpůrnými opatřeními, intenzivně se věnovat dětem vyžadující logopedickou péči a dětem s odkladem školní docházky

  • poskytnout kvalitní podmínky, pocit bezpečí a láskypnou péči dvouletým dětem, při integraci malých dětí intenzivně spolupracovat s rodiči , minimalizovat adaptační problémy těchto dětí

  • ,,Pohádkový svět aneb jak to bylo pohádko,“ je název našeho nového školního vzdělávacího programu vytvořeného na základě Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ( mimo jiné byly využity také poznatky z dotazníků pro rodiče, v dotazníku pro zaměstnance vyhodnocujeme podmínky vzdělávání, využily jsme Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole atd.). Pohádky a pohádkové postavy budou děti provázet tématickými celky a podtématy, budou pro ně motivací k naplňování cílů a záměrů ŚVP

  • Podle nového programu pracujeme od 4. 9. 2017, je to dlouhodobý otevřený dokument, který průběžně hodnotíme, aktualizujeme a obohacujeme o nové zkušenosti a poznatky.